Accés directe als continguts
MIDA DEL TEXT | Augmentar la mida del textMida del text normalReduir la mida del text | SENSE ESTILS | VERSIÓ MÒBILS

Consorci del Ter

Comarca:
Baix Empordà
Descripció:

Els arrossars, els aiguamolls i dunes que composen aquest espai d’interès natural són uns ambients naturals amb un elevat valor ecològic. És un espai d’aigua dolça, antiga desembocadura del Daró. Es caracteritza per estar constituït per basses d’extensió variable i envoltades per un dens canyissar. Hi ha una elevada presència d'ànecs durant l'hivern, així com també ardeids i diverses espècies de limícoles. És un espai especialment important per a la fauna, sobretot ocells, donat que és una zona de refugi per moltes espècies migradores del nord i centre d'Europa que escullen aquestes contrades a passar els mesos més freds. Durant les migracions de primavera i tardor és quan hi ha més diversitat de passeriformes que estan de pas entre les àrees de cria i les d'hivernada.

Observacions:
Existeix un aguait des d'on es poden avistar ocells.

Accés:
Quan la Ruta del Ter passa per Torroella de Montgrí cal agafar la C-31 en direcció a Pals. Seguint aquesta carretera i just després de passar la intersecció amb la GIV-6501, cal girar a l’esquerra. No s'ha d'abandonar el camí principal, fins passat Mas Gelabert, que queda a la dreta del camí; aleshores s'agafa el tercer trencant a l'esquerra que condueix a l'inici de les Basses d'en Coll.

Elements d'interès:
El principal element d'interès és l'arrossar, que té una flora i una fauna característica associada. També hi són presents la freixeneda de Fraxinus angustifolia de les planes. FLORA: Arròs (Oryza sativa), plantatge menor (Plantago lanceolata), canyissar (Phragmites australis), freixe de fulla petita (Fraxinus angustifolia). AUS: Martinet blanc (Egretta garzetta), esplugabous (Bubulcus ibis), ànec coll-verd (Anas platyrhynchos), polla d'aigua (Gallinula chloropus), xivitona vulgar (Actitis hypoleucos), cames llargues (Himantopus himantopus), blauet (Alcedo atthis), oreneta vulgar (Hirundo rustica). PEIXOS: Gambúsia* (Gambusia affinis).

Protecció:
ENPE: Reserva Natural Parcial dels Aiguamolls del Baix Ter, Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter; PEIN: El Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter. XARXA NATURA 2000: El Montgrí - Les Medes - El Baix Ter (ZEC i ZEPA), catalogat com espais de muntanya litoral. Espai catalogat com a zona humida pel Catàleg de Zones Humides de Catalunya (Basses d'en Coll).

Tram:

Darrera actualització d’aquest contingut: 17/07/2013 a les 12:49h
Consorci del Ter

Seu administrativa:

Plaça de les Dones del Ter, 1 (Museu del Ter)

08560 - Manlleu - Tel. 93 850 71 52 / 649 900 252

(Necessites javascript per veure aquest correu-e)

Seu tècnica:

Factoria Cultural Coma-Cros - C/Sant Antoni,

1 - 17190 - Salt - Tel. 972 40 50 91 / 649 900 252

(Necessites javascript per veure aquest correu-e)