Descoberta de plantes remeieres a l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona

Dissabte, 4 d’abril de 2026 de 10:00h a 12:00h

Passejada de reconeixement de les plantes remeieres del nostre entorn, una farmaciola natural que sempre ha acompanyat a la humanitat i que en molts casos és la base de la medicina actual.

Sortint de l'església de Tavèrnoles, seguirem un breu itinerari en el qual identificarem les espècies vegetals més abundants o significatives, tot explicant-ne les propietats remeieres i culinàries. També compartirem les llegendes associades a aquestes espècies i aquelles dites que la saviesa popular ha creat al llarg del temps.

Aquesta activitat, organitzada en commemoració del Dia Mundial de la Salut que se celebra el 7 d'abril, comptarà amb l'acompanyament i el guiatge de Lluís Borrell, membre del Col·lectiu Eixarcolant i del jardí botànic de Gombrèn. Està organitzada conjuntament pel Consorci de Ter i l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona, i compta amb el suport de la Diputació de Barcelona.

Requisits activitat:

Places limitades. Inscripció prèvia indispensable escrivint a en.guilleries@diba.cat i facilitant nom, telèfon i correu de contacte.

Quin cost té:

Gratuït

Adreça:

Centre d'Informació de Tavèrnoles Montseny, 2 08519 Tavèrnoles

Darrera actualització: 13.02.2026 | 11:34