Aquet estiu hem retirat més de 260 bosses industrials de residus als espais fluvials hiperfreqüentats de l’espai natural protegit de “Riberes del Baix Ter” entre Anglès i Colomers
L’actuació ha comptat amb el suport de l’Ens d’Abastament d’Aigua Ter-Llobregat (ATL)
El Consorci del Ter ha disposat d’un servei de recollida de residus a espais fluvials hiperfreqüentats de l’espai natural protegit de “Riberes del Baix Ter”, entre Anglès i Colomers, des de finals de juny i fins mitjan d’octubre. Des de fa alguns anys, a l’estiu, hi ha diverses zones de bany al riu on es multipliquen els abocaments de residus. Des de l’organisme veiem amb preocupació que no tothom és conscient que quan s’accedeix al medi natural s’ha d’actuar adequadament i emportar-se les deixalles i reciclar-les. Enguany s’ha contractat el servei a E.I. BROT per un import de 7.943,09 euros IVA inclòs, comptant amb el suport econòmic de l’Ens d’Abastament d’Aigua Ter-Llobregat (ATL).
El servei ha estat necessari per poder mantenir els àmbits fluvials en bon estat, destinant esforços i recursos a la recollida de deixalles i abocaments puntuals. Les tasques de neteja s’han efectuat amb una periodicitat setmanal als espais més hiperfreqüentats i a la resta cada 15 dies. L’objectiu ha estat evitar l’acumulació de brutícies: recollida de papers, llaunes, plàstics, abocaments incontrolats, elements voluminosos, entre altres. El servei de recollida per abocament puntuals encara estarà actiu fins a finals d’octubre.
En total s’han retirat del medi 264,5 bosses industrials de deixalles, uns 33.125 litres. Destacar també la retirada d’alguna taula, rodes, un forn, dos lavabos i una bicicleta. El servei s’ha realitzat en diversos punts dels municipis d’Anglès, Sant Julià del Llor i Bonmatí, Bescanó, Sant Gregori, Salt, Sarrià de Ter, Sant Julià de Ramis, Sant Jordi Desvalls, Flaçà i Colomers. Els llocs més conflictius han estat la zona de la Pilastra (Bescanó i Salt), on s’hi ha recollit un terç de les bosses totals, i Sant Julià del Llor.
A les imatges que acompanyen la notícia es poden veure exemples de deixalles i residus que hem hagut de retirar del medi natural.