El Consorci del Ter es dota de càmeres de fototrampeig per estudiar i difondre les espècies de fauna presents a la conca del Ter

Dimarts, 14 de setembre de 2021

El Consorci del Ter ha adquirit aquest any dues càmeres de fototrampeig o captura fotogràfica amb finançament de Dipsalut que serviran a l’organisme per estudiar la fauna de l’entorn del riu i utilitzar la informació obtinguda en campanyes d’educació ambiental i en xerrades a centres escolars. L’activitat del fototrampeig s’utilitza en diversos camps com el de la investigació de la fauna silvestre, la gestió d’espècies de caça, el control d’espècies o l’educació ambiental. És una tècnica d’estudi no invasiva que permet obtenir molta informació de manera simultània, pot aportar dades sobre distribució, abundància, ús de l’hàbitat, etcètera.

Aquest agost, durant tres setmanes, s’han instal·lat en unes primeres basses a l’espai Riberes del Baix Ter. Al vídeo, adjunt, es poden veure les següents espècies gravades: guineu, cabirol, pit-roig, tudó i merla, senglar, geneta, picot garser gros, durbec, astor, gaig i guineu. Altres espècies autòctones que també es van detectar van ser les següents: mallerenga carbonera, tallarol de casquet, cargolet, cuereta torrentera, blauet, conill i llúdriga. En el moment d’instal·lació i posterior recollida de les càmeres, es van detectar un elevat nombre de capgrossos. També s’ha confirmat la presència de l’espècie invasora visó americà.

Darrera actualització: 28.01.2025 | 12:52