En la campanya a xarxes socials sobre pautes de comportament a l'espai fluvial des del Consorci del Ter s'han donat fins a 14 consells i recomanacions amb l'objectiu d'evitar impactes derivats de la freqüentació humana
Des del passat maig, el Consorci del Ter porta a terme una campanya a xarxes socials -Twitter, Facebook i Instagram-, per donar a conèixer els valors dels espais naturals de les ribes fluvials, les seves figures de protecció i el foment del desenvolupament de conductes responsables. L'objectiu és evitar impactes derivats de la freqüentació humana. Fins ara, a més d'informar de l'inici de la campanya que compta amb el suport del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, s'han publicat 14 consells i recomanacions. Els últims han estat sobre la regulació d'accés motoritzat amb vehicles, la regulació de la pesca en aigües continentals, la importància de no instal·lar elements artificals en horts a les ribes dels rius, no alliberar mascotes al medi natural, el control de la conducta dels animals domèstics, així com si es circula en bicicleta adequar la velocitat de pas als vianants i anar alerta amb els avançaments; també s'ha informat que per portar a terme activitats en espais naturals, com esdeveniments esportius, activitats educatives, de recerca o recreatives, cal demanar autorització a la Generalitat.
Es vol aconseguir augmentar la consicenciació de les persones en relació amb el patrimoni natural i la biodiversitat, a més d'incrementar la participació individual i col·lectiva en la conservació.