Realitzem un taller de flora exòtica invasora al Pla dels Socs de Salt amb alumnes de l’Institut Salvador Espriu del municipi
Tècnics del Consorci del Ter van realitzar el 26 d’abril un taller de flora exòtica invasora al Pla del Socs de Salt amb una quinzena d’alumnes i un professor del Cicle Formatiu de Grau Mig de Jardineria i Floristeria de l’Institut Salvador Espriu del municipi. Els alumnes, prèviament a l’aula, havien treballat diferents espècies exòtiques que es podien trobar a la zona per conèixer les seves característiques i problemàtiques. Des del Consorci, a l’inici del taller, es va fer una xerrada introductòria exposant l’estat actual a Catalunya de taxons exòtics segons la base de dades d’espècies invasores a Catalunya EXOCAT (2021).
Durant el taller es va realitzar alguna petita extracció de plançons i peus menors de negundo (Acer negundo), troana (Ligustrum lucidum) i fals miraguà (Araujia sericifera). A més es van anar comentant les diferents vies de propagació i expansió, així com els diferents mètodes i tècniques de control. També es va fer referència als diferents materials que tenim a disposició per identificar una planta, tant les guies de flora amb claus dicotòmiques com diferents App’s d’identificació d’espècies.